Update5 - De Na-reis komt in zicht!

6 april 2013 - Cape Town, Zuid-Afrika

Het is alweer een mooie tijd geleden dat ik de laatste update gepost had dus hier dan ‘eindelijk’ weer een update. Ik zal het deze keer wat korter houden en wat meer tekst toevoegen bij de foto’s. Verder had ik in eerder updates een aantal filmpjes beloofd maar jammer genoeg werkt het verzenden hiervan naar de site niet, dus de filmpjes houden jullie nog van me tegoed.

Hier een lijstje met de hoogte punten van afgelopen tijd.

(09-10 Maart) Guguletu Townshiptour

Struisbaai

Cape Agulhas - most southern point

Hermanus

Betty's Bay - pinguïn

Het loopt nu aardig naar het einde van mn stage periode dus werd het tijd om eens naar de na-reis te gaan kijken. In eerste instantie had ik gehoopt met een groepje lui een na-reis te maken (want alleen reizen wordt afgeraden) maar het blijkt dat ik, wat dat betreft, ongeveer een maand te vroeg in Kaapstad ben gekomen. Dit want de meeste andere mensen die ik heb leren kennen zijn pas een maand later gearriveerd en zijn dus ook pas een maand later van plan om te gaan reizen. Helaas...

MAAAR met enige tips en goede verhalen van huisgenoten kwam ik bij de zogenaamde ‘overland tours’ terecht zoals ze dat hier zo mooi noemen. Dit houdt in het kort gezegd in dat je met een georganiseerde reis mee kunt welke met behulp van een truck een bepaalde route door Africa aflegt. Je bent dan met een groep toeristen en een aantal begeleider. Het is dus wel even afwachten hoe de groep is maar dat zal wel los lopen. De tour die mij erg leukt lijkt heb ik gevonden bij de organisatie Absolute Africa. Dit na aanraden van Vincent, een van de huisgenoten die ook die tour gedaan heeft. Een relatief goedkope 22 daagse trip via Zimbabwe, (Zambia,) Botswana, Namibie met als vertrekpunt Victoria Falls en als eindpunt Kaapstad is  het geworden. Genoeg landen en dus ook genoeg te zien! Onderweg is het nog de mogelijkheid tot enkele activiteiten als  Voor wie nu ontzettend nieuwsgierig is, volgt is hier een hieper-link: http://www.absoluteafrica.com/summary.lasso?trip_code=NN21

Zon reis is natuurlijk ook niet niks dus er zal ook het nodige geregeld moeten worden. Daar ben ik nu aardig druk mee bezig, vandaar ook dat ik dit bericht iiieets korter houd dan eerdere berichten. Voor zover heb ik voor 14 april een de bus gereserveerd om in 2 dagen naar Victoria Falls te rijden, met een tussenstop in Windhoek (Namibie), spannend!